Tippek tavaszi fáradság ellen

Tippek tavaszi fáradság ellen
2015-04-01

 Tippek a tavaszi fáradság ellen

-          Túl kevés alvás: Alváshiány miatt napközben levertnek, kimerültnek érezhetjük magunkat. Ezt pedig a túl rövid éjszakai alvásidő okozza.

Tipp: A felnőttek szükséges napi alvásmennyiség minimum 7óra hossza. A gondosan megtervezett napirend segíthet abban, hogy időben ágyba kerülhessünk.

 

-          Rossz táplálkozási szokások: Gyakori eset, hogy a napközbeni rohanásban csak bekapunk ezt-azt, majd este próbáljuk bepótolni a nap közben elmaradt étkezéseket. Viszont teli hassal az alvás nem lesz pihentető és másnap könnyen fáradtak lehetünk ez miatt.

Tipp:  Ha rendszeresen táplálkozunk elkerülhetjük, hogy farkas éhesen érjünk haza este és nehéz vacsorával terheljük meg a szervezetünket éjszakára. A kiegyensúlyozott étrend, a napi ötszöri étkezéssel a vércukorszintet is egyensúlyba tarthatjuk.

 

-          Túl sok stressz és a koffein: A stressz önmagában is okozhat alvás problémákat. Hatására nehezebben alszunk el és gyakori, hogy többszöri ébredéssel szakítjuk meg az amúgy is felületes alvásunkat. A probléma még jobban fokozódik, hogy másnap a fáradságot koffeinnel próbáljuk kompenzálni.

Tipp:  A stressz tüneteinek enyhítésére sokféle készítmény kapható, de előfordulhat, hogy szakember beavatkozása szükséges a megoldáshoz. A koffein fogyasztása pedig emeli a pulzusszámot, a vérnyomást és a stresszes időszakban pedig az idegesség, nyugtalanság is fokozódhat.

 

-          Mozgás segíthet! Amennyiben a fáradságot nem valamilyen szervi probléma okozza, a rendszeres mozgás segíthet az alvás problémák kezelésében. A fizikai aktivitás hatására nem csak nappal lehetünk aktívabbak, de az éjszakai alvás is pihentetőbb lehet.

 


Vissza
Íratkozz fel hírlevelünkre hogy elsőnek értesülj az akciókról.
Egészség tippek

A helyes étkezésen kívül még van néhány fontos dolog, ami nagyban hozzájárul a koncentráció növekedéséhez. Mozogjunk, pihenjünk, aludjunk, de mindent a megfelelő mértékben! És vessük be a titkos memória segítő módszereket is!

Részletek

Tombol a vizsgaidőszak az egyetemeken, főiskolákon és érettségizők is nagyon készülnek az előttük álló szóbeli érettségiekre. Hogyan lehet ezt a megterhelő időszakot szellemileg, lelkileg és nem utolsó sorban fizikailag átvészelni?

Részletek

Kosár tartalma

A kosár tartalma üres.