Napvédelem

Napvédelem
2014-06-09

Napvédelem

A jó idő beköszöntével fokozottan figyelnünk kell a bőrünk és szervezetünk védelmére. A napfénynek jótékony hatásai is vannak javítja a hangulatot, fokozza a szervezet aktivitását, de sajnos kedvező hatásai mellett káros is a bőrünknek.

Fontos, hogy védtelen bőrünket nem tehetjük ki  a nap káros sugarainak hirtelen, fokozatosan kell hozzá szoktatni a bőrt a napfényhez. A bőrünk körülbelül három hét alatt alakítja ki a saját önvédelmét ha a fokozatosságra figyelünk. Különösen veszélynek vannak kitéve a világos bőrűek és a gyerekek.

Ma már nagyon sokféle fényvédő faktorú napozószer kapható. Ezek a készítmények úgy védik a bőrünket, hogy felfogják a nap káros sugarait. A faktorszám pedig azt jelenti, hogy mennyivel több időt lehet eltölteni a napon mint ha  nem kennénk magunkra semmi féle készítményt. Az erősen barnás bőrű, sötét vagy fekete hajúaknak 8-10-es faktorszámú napozószer ajánlott, a sötétebb bőrű és barnás hajúaknak a 15-s faktorszámú készítmények a megfelelőek, a világos bőrű, szőke vagy vörös hajú egyének pedig a 20-s faktorszámú készítmények ajánlottak a napozáshoz. Ahhoz, hogy ezek a fényvédő szerek hatásosak legyenek a napozás megkezdése előtt 10-15 perccel kell felkenni a készítményt. Nem szabad megfeledkezni fejünk védelméről sem mindenképpen viseljünk kalapot vagy épp kendőt, főként a kisgyerekeknél figyeljünk oda erre mert könnyen lehet napszúrást kapni amely émelygéssel, fejfájással esetleg hányással is járhat. Fokozottan figyeljünk a folyadék bevitelre mert könnyen kiszáradhat nagy melegben a szervezetünk.

Ha pedig leégünk a fájdalom a napozást követően 1 órával jelentkezik. Ilyenkor érdemes helyi kezelést alkalmazni amely nyugtatja, csillapítja bőrt. Segíthet a bőr regenerálódásában a kamilla, az Aloe vera, körömvirág és levendula, panthenol illetve egyéb vény nélkül kapható készítmények. A felégett bőrfelület pár nap után lehámlik. Viszont ha sikerült elkerülnünk a leégést akkor is érdemes napozás utáni készítményeket használni.


Vissza
Íratkozz fel hírlevelünkre hogy elsőnek értesülj az akciókról.
Egészség tippek

A helyes étkezésen kívül még van néhány fontos dolog, ami nagyban hozzájárul a koncentráció növekedéséhez. Mozogjunk, pihenjünk, aludjunk, de mindent a megfelelő mértékben! És vessük be a titkos memória segítő módszereket is!

Részletek

Tombol a vizsgaidőszak az egyetemeken, főiskolákon és érettségizők is nagyon készülnek az előttük álló szóbeli érettségiekre. Hogyan lehet ezt a megterhelő időszakot szellemileg, lelkileg és nem utolsó sorban fizikailag átvészelni?

Részletek

Kosár tartalma

A kosár tartalma üres.