Idegrendszerünkre ható gyógynövények (I.rész)

Idegrendszerünkre ható gyógynövények (I.rész)
2014-11-29

 Idegrendszerünkre ható gyógynövények ( I. rész )

A napjainkra jellemző zaklatott, gyors életritmus a civilizációs ártalmak nagyban hozzájárulnak az egyre gyakoribb alvászavarok és alváspanaszok kialakulásához. Ez miatt napjainkba sokkal nagyobb szükség van természetes gyógyszerekre.  Mivel az alvásproblémák, stresszérzékenység, ingerlékenység és túlhajszoltság nem szüntethető meg nyugtatókkal hosszabb távon. A narkotikumok az alvást és a nyugalmat nem helyettesítik. A neurotikus panaszok nem csak az idősek körében üti fel fejét hanem a fiatalokat, középkorúakat és gyerekeket egyaránt érintheti. Gyógynövények segítségével természetes úton tudjuk enyhíteni ezen panaszokat. Ebben segítségünkre van a komló, levendula, citromfű, orbáncfű, macskagyökér.

Macskagyökér erős hatású nyugtató. Főbb hatásai nyugtató, elalvás segítő és szorongásoldó. Alkalmazható alvászavarok esetén javíthatja az alvásminőséget, nyugtatóként, feszültségcsökkentőként, idegi eredetű szív és gyomor panaszoknál is használó segítség. Felhasznált része a gyöktörzs a gyökerekkel együtt. Felhasználható teaként, teakeverékekbe, kivonatként, tabletta és egyéb gyógyszerformákban. Mellékhatásként előfordulhat hosszabb használat után fejfájás, nyugtalanság, álmatlanság.

Citromfű is nyugtató hatású. Ezen hatás mellett még görcsoldóként és szélhajtóként is hatásos. Alkalmazható ideges alvászavaroknál, ingerlékenység esetén, ideges eredetű gyomor és bélpanaszoknál. Felhasználható részei a levelek és leveles-virágos hajtásvégek. Teaként, teakeverékekben alkalmazható.

Ha tehetjük mindig válasszuk a természetes segítséget.


Vissza
Íratkozz fel hírlevelünkre hogy elsőnek értesülj az akciókról.
Egészség tippek

A helyes étkezésen kívül még van néhány fontos dolog, ami nagyban hozzájárul a koncentráció növekedéséhez. Mozogjunk, pihenjünk, aludjunk, de mindent a megfelelő mértékben! És vessük be a titkos memória segítő módszereket is!

Részletek

Tombol a vizsgaidőszak az egyetemeken, főiskolákon és érettségizők is nagyon készülnek az előttük álló szóbeli érettségiekre. Hogyan lehet ezt a megterhelő időszakot szellemileg, lelkileg és nem utolsó sorban fizikailag átvészelni?

Részletek

Kosár tartalma

A kosár tartalma üres.